Pharmakon
„Člověk je vzteklý pes, který zběsile rve zubama za vodítko své smrtelnosti.“ –Pharmakon
Margaret Chardiet (1990) je zástupkyní nejmladší generace současné americké experimentální scény. Na svém aktuálním albu „Contact” (které zařadil časopis Rolling Stone mezi jedno ze 20 nejlepších avant alb loňského roku) se rozhodla zhodnotit svůj projekt Pharmakon, který oslavil s vydáním desky deset let existence. Všechny tři desky Pharmakon se od sebe navz ájem výrazně lišily, a to především úhlem pohledu, téma ovšem zůstávalo stejné: co to znamená být člověkem. Pro Chardiet je totiž hudba vážnou cestou poznání, strastiplným hledáním podstaty lidství. Lidská bytost a útroby jejího bytí (v metaforickém i doslovném smyslu) jsou pro Chardiet zdrojem pro animální, surové a nihilistické zvukové vyjádření, které vychází z americké tradice noisu a industriálu. Nejde přitom o žádný bestiální hřmot bez ladu a skladu – centrální téma, vztah mysli a tělesné schrány, se proměňuje v naléhavé, existenciální drama, jehož závažnost dolehne na publikum plnou vahou a prostoupí jím skrz naskrz.
Svá živá vystoupení se Chardiet snaží co nejvíce přiblížit stavům transu, kdy používá zvuk a vlastní tělo k přenosu a výměně energie a vytváří spojení s vnějšími silami – lidskostí, empatií, publikem. Pharmakon předskakovala v roce 2014 legendárním SWANS na tour, v jejímž rámci se zastavili i v pražském Lucerna Music Baru.